luni, 27 octombrie 2008

Cascais si Estoril

          Desi initial am zis ca mergem la Estoril sa facem baie, vremea ne-a stricat planurile. In general apa e rece in partea asta a Atlanticului, dar acum era chiar gheata. Am luat trenul din statia Cais do Sodre pana la Cascais. Biletul a fost mai ieftin decat ne asteptam, 1.7 euro. Cascaisul si Estorilul sunt niste orasele aflate cam la 20 km de Lisboa, dar arata mai degraba a statiuni, in unele locuri, de lux. La Estoril se tinea si un mare premiu de Formula 1, in urma cu ceva ani. Atmosfera de aici seamana cu cea din Lisboa, tot case vechi imbinate cu vile si hoteluri de cinci stele, strazi in panta, ba chiar si castele. 
            Ne-am plimbat prin centrul vechi al Cascaisului dupa care am luat-o pe langa faleza vreo 2 kilometri pana la Boca do Inferno. Am dat de o gramada de ambarcatiuni, multe trase in mini-porturi, iar altele plecate la plimbari pe ocean. Cam greu am convins-o pe Crina sa mearga pana la Boca do Inferno si daca era cateva sute de metri mai incolo cred ca nu mai ajungeam pana la ea. Am dat si peste o taraba cu multe sortimente de biscuiti si Crina n-a pierdut ocazia sa incerce specialitatile locale, dar ori n-a nimerit ea soiul bun, ori astia or fi descoperit vreo reteta de biscuiti tari ca piatra, ca nu am reusit sa mancam prea multi, asa ca majoritatea au ajuns in gusile porumbeilor din Lisboa.   Boca do Inferno e o zona mai spectaculoasa a falezei, cu stanci inalte, golfuletele si se zice ca atunci cand marea e ceva mai agitata aici se resimte din plin,dar cand ne-am dus noi era destul de calma.
           
              Ne-am intors in gara si am luat trenul o statie pana in Estoril. Ne-am plimbat putin si pe aici, in special prin zona Cazinoului. Am intrat si in apa, dar numai cu picioarele, ca era receee! Plajele de aici sunt destul de mici si sunt intrerupte de zone stancoase, de faleza.
           

0 comentarii: