miercuri, 9 martie 2011

Insula Afroditei

Am ales Cipru pentru ca este ieftin, cald si putin exotic. Prima data m-am uitat la mult mai tentanta dar si mult mai mancatoarea de timp si bani Siria. Cipru e la 100 km de Siria dar la ani lumina distanta daca ne raportam la culltura. Cipru e mai aproape de Asia si Africa decat de orice alt pamant european, dar este o tara europeana, iar ca dezvoltare depaseste orice tara est europeana. Desi e impartit intre greci si turci, este si un avanpost al Marii Britanii in cealalta parte a continentului.
        Cipru e cat doua judete mici ale Romaniei si are sub un milion de locuitori. Cu toate astea e impartit in patru parti: greci, turci, britanici si ONU.
        Am fost opt oameni, majoritatea colegi de facultate, numar numai bun de inchiriat doua masini, mai ales ca transportul in comun este foarte putin dezvoltat. Trenuri nu exista, iar autobuzele sunt rare si fara statii bine marcate. Cautand pe net am gasit compania economycarrentals.com, cu preturi extrem de mici (50 de euro pentru patru zile), asigurare full, doi soferi inclusi in pret si fara sa fie nevoie de card de credit sau garantie. Ei sunt de fapt intermediari, compania din Larnaca la care ne-au trimis este Autodirect, care au sediul la vreo 3 kilometri de aeroport, dar ne-au dus si adus cu niste microbuze. La cateva zeci de minute eram in posesia unui Ford Focus si a unui Nissan Note. In ordinea numerelor de pe tricou ne-am distribuit asa: eu, Sandu, Raluca si Toni in Ford, respectiv Andrei, Dragos, Vio si Ana in Nissan. Cele doua masini au fost legate prin walkie-talkie-urile lui Dragos in cea mai mare parte a timpului. Cutia automata a Focusului m-a facut sa aman pentru a doua zi condusul si sa-l las pe la volan pe Sandu, mai experimentat in ale masinilor. Drumul pana la easyHotel l-am facut ceva mai lung decat era prognozat, in prima faza ne-am trezit la aeroport pentru ca am luat-o inainte in loc sa facem stanga spre un giratoriu un pic cam subteran, iar in a doua faza am dat ceva ture prin centru pana sa gasim strada spre hotel din cauza ca pe Google Earth nu se vede ca drumul paralel cu marea, pe care prestabilisem sa o luam, are sens unic si nu era cel care ne trebuia noua. Ceilalti erau deja parcati langa hotel, dar spre deosebire de noi, inca nu vazusera marea :) .
          Seara am dat o mica tura prin oras pana pe plaja, apoi la fort si la biserica St. Lazarus. Evident la ora asta tarzie am putut sa le vedem doar pe dinafara. Neavand ce are Miță, pozele pe intuneric au iesit cam slabute.