marți, 12 martie 2024

Indian Wells 2022 - cel mai frumos turneu de tenis

Este martie 2022. Razboiul din Ucraina abia a inceput. In Romania oamenii formeaza cozi uriase la benzinarii, speriati ca benzina va ajunge sa coste 11 lei. Eu sunt in Suedia si imi petrec noaptea intr-un vapor ancorat la tarmul unui golf inghetat din Stockholm. Ce caut aici? Pai ma duc in California si uneori drumul cel mai scurt trece pe aici. Sau cel mai ieftin. Am gasit un zbor super ieftin din Gotheborg, 180 de euro pana la Los Angeles. Am mai legat cu WizzAir, 10 euro pe sens. Iar pe vapor? Pai l-au transformat in hotel si era o optiune ieftina de petrecut noaptea. 

A doua zi am luat un tren pana in Goteborg, unde m-am programat sa fac un test Covid din saliva. Inca se mai cerea asa ceva la imbarcare, trebuia facut cu maxim o zi inainte, asa ca nu aveam cum sa il fac in Romania. Din fericire, am iesit negativ si, dupa inca o noapte petrecuta in acest oras rece, m-am imbarcat spre zborul de Los Angeles. Cu escala la Copenhaga.

Trebuia sa ajung la Indian Wells din 2020, dar atunci am ajuns doar pana la poarta de intrare, fiindca turneul s-a anulat din cauza pandemiei. A trebuit sa ne intoarcem mai devreme acasa dupa ce zborurile incepusera sa se anuleze si riscam sa ramanem blocati acolo. Simona oricum se retrasese cu putin inainte de start din cauza unei accidentari. 

Fata de 2020 preturile pentru inchirierea unei masini au crescut destul de mult. Desi aterizez pe aeroportul principal(LAX), inchiriez o masina la un pret mai bun de pe aeroportul din Hollywood. Transportul in comun nu e tocmai cel mai prietenos in zona asta, dar dupa oarecare bataie de cap ajung la centrul de inchiriere si primesc un Mitsubishi Outlander pentru care platesc vreo 450 de dolari pentru cele 8 zile. Pana in Palm Springs am de condus aproape doua ore pe un drum care deja imi era cunoscut dupa ce l-am mai parcurs de cateva ori in 2020.

Indian Wells Tennis Garden, denumit si Tennis Paradise, este poate cel mai frumos complex de tenis din lume. Este amplasat in desertul californian, in apropiere de Palm Springs, inconjurat de munti si decorat cu palmieri, flori si multa verdeata. Desi este un turneu de 1000 de puncte, categorie imediat sub cele 4 turnee de Mare Slem, detine a doua arena ca marime din lume si oamenii i-au acordat titulatura neoficiala de Al cincilea Slam.


Turneul este situat intr-un oras mic si cazarile sunt foarte scumpe in zona. Asa ca ma cazez la vreo 60 de kilometri distanta si fac zilnic naveta cu masina. In schimb, biletele la turneu sunt accesibile, 50-60 de dolari pe zi. La care se mai adauga 25 de dolari daca vrei sa iti parchezi masina. Si cum toata lumea vine cu masina, au niste parcari uriase in jurul complexului. Eu am gasit o alta varianta, gratis. Am parcat masina in parcarea unui centru comercial aflat la 30 de minute de mers pe jos. Mai aproape nu e bine sa te duci, ca e posibil sa ti-o ridice, dar la distanta asta e safe. Oricum as fi pierdut acest timp in trafic fiindca se formau ambuteiaje in apropierea complexului.

Spre deosebire de pustietatea din urma cu doi ani, acum oamenii roiau ca in vremurile bune, arenele erau pline. Singura problema era ca fiind situat in desert, ziua era prea cald iar seara era prea racoare. Trebuia sa ai la tine o haina.

Pot spune ca este turneul la care m-am simtit cel mai bine. Stiam ca este un turneu amplasat intr-un cadru deosebit. Dar oamenii pe care i-am intalnit acolo au fost extraordinari. Si in special Simona.

Remus si familia lui, ne stiam de pe grupul de fani "Simona Halep Top 10 WTA" de multi ani si acum am reusit sa ne vedem. Mi-a facut placere sa vorbim, sa bem o bere si sa o sustinem impreuna pe Simona. Intr-o pauza intre meciuri am fost impreuna la un concurs in care trebuia sa lovim niste mingi cu racheta astfel incat sa nimerim jaloane.

Iulia, ne-am intalnit in sfarsit la a treia incercare, dupa Stuttgart 2015, unde trebuia sa ne vedem la finala, dar Simo a pierdut un meci mai devreme si nu am mai mers, si Indian Wells 2020, care s-a anulat din cauza pandemiei. Ma bucur ca ne-am intalnit in sfarsit, ca am putut sa stam de vorba si sa vedem meciuri impreuna.

Andreia si Ion de la Hai Hui In 2, cei mai buni vlogari de travel din Romania, va invit sa va uitati la vlogurile lor filmate prin toata lumea, sunt foarte interesante. Iar ei sunt super draguti.

Claudiu si Florin, oameni cu vechime la Indian Wells, care abia m-au cunoscut si s-au oferit sa ma ajute cu intrarea la turneu ca sa nu mai dau bani pe bilete. 

Narcis, un oltean mutat la Timisoara care in final s-a stabilit in America. Mai rar oameni atat de calzi ca el.

Doamna de la verificarea certificatului de vaccinare, care era incantata de faptul ca europenii sunt atasati de jucatorii lor favoriti si ii urmeaza in locuri departate. 

Doamna de la intrarea in complex care m-a lasat sa intru mai devreme decat imi permitea biletul cand i-am spus ca as vrea sa vad antrenamentul Simonei. 

Plus altii cu care am schimbat doar cateva cuvinte dar au fost toti amabili.

Cu Andreia si Ion, de la Hai Hui in 2, am petrecut mai mult timp. Ii urmaream de mai mult timp, chiar fusesem in avion cu ei cand ne-a prins tulpina Omicron in Maroc in decembrie 2021 si a trimis guvernul Romaniei un avion la Marrakech sa repatrieze toti romanii blocati acolo. Dar atunci nu am intrat in vorba cu ei. 

Ne-am intalnit dupa victoria Simonei cu Coco Gauff. Am fost impreuna la meciul de dublu al Irinei Begu si al Monicai Niculescu apoi ne-am dus sa o asteptam pe Simona la iesire. Ziua urmatoare am urmarit impreuna meciul Simonei cu Petra Martic iar apoi m-au invitat sa luam masa in casa in care locuiau, unde prietenul lor Florin ne-a gatit un somon delicios.

Simo a facut un turneu foarte bun. Un prim meci mai disputat cu Alexandrova, apoi victorii clare cu Sorana Cirstea, Coco Gauff si Petra Martic. Dupa victoria cu Gauff, in timp ce o asteptam la iesire a aparut undeva la o terasa din apropiere ca sa dea un interviu. Dupa ce a terminat, am strigat-o si am rugat-o sa vina si la noi inainte de a pleca spre hotel. Pana la urma s-a luat cu altele si nu a mai venit. Insa a fost foarte draguta, seara mi-a dat mesaj, si-a cerut scuze ca a uitat si mi-a zis sa vin a doua zi la antrenamentul de dinainte de meci. 


Iar apoi, la interviul dupa victoria cu Petra Martic si calificarea in semifinale, mi-a multumit pentru sustinere. De prisos sa mai spun ca m-am simtit in al noualea cer :)


Am avut timp si sa vizitez putin imprejurimile turneului. Desi pe timpul zilei erau 30 de grade, in jur se vedeau munti cu piscurile inzapezite. Contrastul era atat de mare incat m-am intrebat de cateva ori daca nu cumva e o iluzie optica. Dar am ajuns la concluzia ca era chiar zapada.

Am dat o tura prin Palm Springs, locul in care se retrag bogatii Californiei pentru relaxare.

Din Palm Springs am urcat pe un traseu, Andreas Canyon Trail, spre niste izvoare.

Cu parere de rau, a trebuit sa ma imbarc pe zborul care ma aducea acasa. Meciurile Simonei m-au prins de multe ori in ipostaze neprevazute. Dar niciodata nu vazusem un meci al ei deasupra Groenlandei. Desi capitanul ne anunta ca pe acest zbor nu functioneaza internetul, eu reusesc sa ma conectez. Si nu doar sa vad scorul, ci chiar sa vad meciul live pe un stream. Cu multe intreruperi, desigur. Prietenii de la Hai Hui in 2 sunt in arena si mai schimbam impresii. Simona e aproape sa ia primul set, dar cumva Swiatek reuseste sa intoarca si sa castige meciul. De aici incepea si ascensiunea polonezei spre locul 1 mondial.

Bye-Bye Indian Wells! You'll never be forgotten!



0 comentarii: