duminică, 10 mai 2020

Gardens by the Bay

Singapore este probabil cel mai frumos oras modern pe care l-am vizitat. Mi-a placut mai mult decat New York, Sydney, San Francisco, Hong Kong sau Dubai. Iar Gardens by the Bay este probabil cel mai frumos parc amenajat de om pe care l-am vizitat. Am fost in Singapore in 2014 si in 2018. Se intampla de multe ori ca prima data sa iti placa mult un loc, iar a doua oara cand vii sa il revezi sa nu ti se mai para chiar atat de wow. Cu Singapore nu a fost asa. Mi-a placut mult in 2014 si mi-a placut si mai mult in 2018. Este un oras al viitorului, al constructiilor moderne, al curateniei, al armoniei intre oameni. Si are atat de multa verdeata incat nu mai este numit "Garden City", ci "City in a Garden".

Din 2010, de cand a fost construit, simbolul orasului a devenit Marina Bay. Un hotel urias, format din 3 turnuri conectate deasupra, la aproape 200 de metri altitudine, de o constructie in forma de vapor, pe care se gaseste o uriasa piscina. 

Gardens by the Bay au reprezentat o continuare a proiectului Marina Bay, dar si o continuare a planului de a face din Singapore un oras cat mai verde. Si chiar le-a iesit. 

Gradinile au fost deschise in anul 2012, au 101 hectare si au costat in jur de un miliard de dolari. De la Marina Bay ai pe o parte priveliste asupra zgarie-norilor din golf, iar pe cealalta parte ai vedere asupra acestor minunate gradini. 

Gradinile trebuie vizitate atat pe timpul zilei, cat si seara. In 2014 nu am avut timp decat seara, dar patru ani mai tarziu le-am vizitat si pe timpul zilei, dupa o ploaie torentiala. Erau foarte putini oameni dupa acea ploaie, iar asta plus umezeala au facut ca gradinile sa para magice.

Seara este cu totul altceva. Un spectacol fascinant de lumini si muzica in care super-copacii sunt in centrul atentiei. Acesti super-copaci sunt niste structuri artificiale, inalte intre 25 si 50 de metri, dar perfect integrate intre vegetatia naturala. Sunt 18 cu totul, iar cativa sunt conectati de o punte suspendata pe care te poti urca si de unde ai priveliste asupra gradinilor.



Alte puncte de atractie din gradini sunt Cloud Forest si Flower Dome. Sunt doua sere uriase, pe mai multe niveluri. Cloud Forest reproduce o padure tropicala montana, iar in interior se gaseste o cascada de 35 de metri inaltime. Flower Dome, asa cum sugereaza numele, contine foarte multe flori. Ambele sunt deosebite, dar daca ar fi sa vizitez doar una dintre ele as alege Cloud Forest.


Am sa las mai jos fotografiile sa vorbeasca, cu mentiunea ca in realitate gradinile aratau mult mai frumos decat am reusit eu sa le imortalizez. 


































0 comentarii: