duminică, 28 februarie 2010

Bergamo

In drumul nostru spre Maroc am facut o escala de cateva ore la Bergamo, timp in care am luat autobuzul si am vizitat Città Alta - orasul de sus. E partea medievala a orasului, cu stradute inguste, situata la peste o suta de metri inaltime fata de orasul de jos si la care se ajunge cel mai usor cu funicularul.

Am aterizat pe aeroportul Orio al Serio la ora 8 dimineata, usor adormiti, dar tinuti in priza de frigul de afara; nu erau mai mult de doua-trei grade la orele diminetii. Am luat cu 3.5 euro un abonament pe o zi, valabil si pentru autobuzul spre aeroport. Simplele bilete pentru a ajunge in oras si apoi la aeoport costau vreo 3.2 euro, asa ca pentru inca 30 de centi aveam la dispozitie intregul transport in comun al orasului. Ne-a folosit pentru a urca si cobori cu cele doua funiculare, precum si la intoarcere, cand n-am nimerit aeroportul si a trebuit sa luam autobuzul inapoi pentru doua statii.

Peste tot prin Bergamo trece autobuzul 1, numai ca acest 1 se imparte in 1A, 1B, 1C, poate si altele. Cateva dintre ele fac legatura cu aeroportul, pe cai mai mult sau mai putin ocolite. Am coborat la statia funicularului pentru a ne urca cu el in orasul de sus. Ora diminetii si frigul nu prea scoteau lumea afara din casa, stradutele vechi si inguste, uneori alunecoase, erau aproape pustii. Pe stradutele astea ne-am plimbat noi ceva timp, am trecut prin piata centrala a orasului de sus, Piazza Vecchia, am facut poze de la inaltime orasului de jos, iar spre final ne-am incalzit intr-o pizzerie si am urcat si mai sus cu funicularul San Vigilio. Aici se gasesc zidurile unei cetati, care ne-au intampinat cu cativa fulgi de zapada.

Bergamo seamana intr-o oarecare masura cu Toledo. Asa ca inceputul si sfarsitul excursiei noastre au fost simetrice, intre cele doua orase medievale fiind incadrat exoticul Maroc.