duminică, 29 noiembrie 2009

Roma low cost

          Am revenit dupa aproape 500 de zile la Roma, de data asta pentru ceva mai mult timp si intr-un grup mai numeros. Pentru unii dintre ei parea mai degraba o plimbare prin Timisoara (cum sa te duci cu avionul cu 60 de lei dus-intors... ori e teapa ori mergem laolalta cu gainile). Pe uriasul aeroport Fiumicino zeci de soferi de microbuz sareau pe noi mai ceva ca taximetristii de la Otopeni, era super-oferta: 10 euro de persoana pana la hotel. Nu e mult tinand cont ca aeroportul e la 30 de kilometri de oras, iar trenul direct pana la Termini costa 11 euro(si n-arata bine deloc!). Partea buna e ca mai exista un tren, care opreste in mai multe statii dar pretul e la jumatate. Sau 2.9 euro daca se face un mic artificiu: cumpararea biletului pe doua bucati: Fiumicino Aeroporto-Parco Leonardo(1 euro) + Parco Leonardo-Roma Ostiense(1.9 euro). Ultima statie are legatura cu linia B a metroului roman(Piramide). 
            Dupa ce ne-am instalat la hotel Metro (38 e dubla, 51 tripla), am dat o tura prin zona Colosseum, iar dimineata zilei urmatoare ne-a gasit in Vatican. Fiind duminica, era slujba si lume multa, dar nu se sta mult timp la coada. Pe langa basilica, de data asta am vazut si mormintele papilor si am urcat in cupola. Daca la morminte e gratuit si putin de mers, pentru cupola se platesc 5 euri si se urca 551 de trepte pe scari stramte, rotunde si inclinate, interzise persoanelor claustrofobe sau cu probleme cardiace. Dar privelistea de sus merita, se vede toata Roma si toata tara Papei, cu frumoasele sale gradini. 
              Alaturi de Vatican in topul meu ramane Fontana di Trevi, pe care insa am gasit-o la fel de aglomerata. Probabil pe la 4 dimineata se merita sa-i faci o vizita. Am vazut si multe dintre impunatoarele biserici, cel mai mult mi-a placut San Paolo, e uriasa, iar intrarea laterala are o aura exotica.
            Roma e orasul istoriei, cu foarte multe locuri frumoase, dar sunt si unele lucruri care pot fi imbunatatite: trenurile spre aeroport si metrourile liniei B aduc cu personalele noastre, peste tot sunt graffiti-uri (mazgalituri de prost gust), cersetorii si vanzatorii ambulanti nu sunt greu de gasit, iar traficul este asurzitor: le plac cam mult motocicletele, iar la traversarea strazilor e nevoie de ceva vigilenta chiar daca semaforul arata verde.  

0 comentarii: