joi, 25 februarie 2016

Cum (nu) poti sa cumperi bilete pentru Jocurile Olimpice de la Rio

Anul trecut imi faceam planuri sa ma duc la Jocurile Olimpice de la Rio. Era o ocazie buna sa ajung pentru prima data in America, mai ales ca sa iau parte la Jocurile Olimpice e un lucru pe care imi doream demult sa-l fac candva. Si evident, voiam sa ma duc in primul rand la meciurile de tenis ale Simonei. Asa ca m-am apucat sa caut cum sta treaba cu biletele. Si sta rau. Foarte rau!

Am gasit destul de simplu site-ul pe care se vand bilete, numai ca, surpriza! Poti sa cumperi doar daca esti brazilian! Insa si daca ai fi brazilian, tot e complicat. Am vorbit pe net cu o fana a Simonei din Brazilia care reusise sa-si ia bilete, insa a trebuit sa se inscrie cu mult timp inainte fiindca erau doar cateva etape in care se puteau face inscrieri si chiar daca a optat pentru categoria cea mai ieftina, i-au fost repartizate bilete la categorii mai scumpe. Aparent, cererea pentru meciurile de tenis a fost foarte mare si biletele s-au epuizat din prima etapa. Insa parca vad ca tribunele vor fi mai mult goale la majoritatea meciurilor

Ce faci insa daca nu esti brazilian? Ce faci mai ales daca esti roman? Pai, trebuie sa te adresezi singurei agentii turistice care a primit drepturi sa comercializeze bilete in tara ta. Iar pentru Romania este vorba de obscura Eurotravel. Le-am trimis mail sa ii intreb ce si cum. Le-am trimis mai multe, ca nu au raspuns. In schimb, imi raspunsera azi, dupa multe luni, trimitandu-mi o lista de preturi pentru cateva sporturi, exprimate in reali brazilieni, mentionand ca exista si un comision de 20% iar cursul de schimb considerat este 1 USD = 2.35 BLR in conditiile in care acum cursul oficial e 1 USD = 3.95 BLR. Pe langa asta, nu pot sa ofere bilete la tenis si nici la multe alte sporturi, ci doar la scrima, atletism si ceva gimnastica artistica. 

Asa ca sa nu va mirati daca pe parcursul olimpiadei nu va flutura niciun steag romanesc in tribune. Probabil nu erau multi cei care aveau de gand sa vina din Romania acolo, dar si celor putini le-a fost ingradit dreptul la bilete. Sa te duci acolo sperand ca vor mai fi disponibile la case e un risc pe care nu cred ca e dispusa multa lume sa si-l asume.

Oricum intre timp renuntasem, in primul rand din cauza imposibilitatii procurarii biletelor la tenis dar mai apoi am observat si ca pretul biletelor de avion este foarte mare in perioada Olimpiadei si nu prea sunt sanse sa apara oferte. Wimbledon isi pierde renumele de turneu de tenis la care e cel mai greu sa prinzi bilete. Rio, un oras periculos de frumos, ramane pe altadata. 

0 comentarii: