sâmbătă, 5 decembrie 2009

Sa inceapa spectacolul!

                Ieri s-a dat startul la nebunia Campionatului Mondial de Fotbal, chiar daca mai sunt luni bune pana sa inceapa. Un asemenea campionat inseamna spectacol si bucurie, a depasit de mult barierele fotbalului. Mai ales acum cand gazda competitiei e Africa de Sud, care ofera in plus o aura mare de tot de exotism. O tara din Africa! O tara periculoasa, colorata si atat de frumoasa! Prima data cand am inceput sa ma gandesc serios la calatorii a fost in vara lui 2007 si fara sa am o idee clara despre tara, preturi si toate cele am zis ca o sa ma duc in 2010 in Africa de Sud in timpul campionatului. Am renuntat dupa ce am vazut ca e o tara mai periculoasa decat imi imaginam, e mai scump decat credeam, si ulterior, ca lipseste o echipa de fotbal pe care contam. O sa vad la televizor campionatul, poate nu si pe cel din Brazilia.
                 Prima data cand am inceput sa ma uit la fotbal a fost in timpul unui campionat mondial, Franta '98, aveam 10 ani. Nu pentru fotbal, ci pentru ca se confruntau tari diferite. Aveam eu o lista cu  vreo 20-30 de tari care "imi placeau" si cu alea tineam. Cred ca n-are rost sa spun ca la meciul Romania-Columbia am tinut cu columbienii...deh Bogota e capitala mare. La fotbal , ca sport, am inceput sa ma uit cu adevarat de prin 2000 ...  era Craiova pe primul loc dupa vreo 10 etape. Evident ca a terminat pe la mijlocul clasamentului.
            Ieri s-au tras la sorti grupele si meciurile din iunie. N-a cazut Coreea de Nord cu SUA, cred ca nici n-avea cum. Poate ca se intalnesc mai tarziu, asa ca sunt fanul Coreei, nu-i mare branza sa-i bata pe portugheji si brazilieni...
          Cu cine tin acum? Cu Romania! Dar se pare ca n-a fost de ajuns sa-i bata fe feroezi ca sa se califice. Acum cativa ani tineam cu Franta, tin si acum, dar mai putin. Si cu Portugalia, echipa frumoasa!  Dar ideea de baza e ca tin cu tarile europene, sau mai degraba ca nu tin cu americanii, sudisti si mai ales nordisti!  

0 comentarii: