tag:blogger.com,1999:blog-558347794939199220.post5494365788654390794..comments2022-11-21T10:49:24.004+02:00Comments on World Traveller: Low Cost vs Companii TraditionaleGeorge2210http://www.blogger.com/profile/13993726493912517323noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-558347794939199220.post-80703038326628021052009-09-28T20:28:55.389+03:002009-09-28T20:28:55.389+03:00Asta e o tema destul de discutabila din mai multe ...Asta e o tema destul de discutabila din mai multe puncte de vedere. Eu am zburat destul de mult si cu companii low cost si cu companii de linie. <br />Low-costurile au oferte foarte tari din cand in cand, cateodata aproape gratis, insa te poti folosi de ele, daca:<br />1. se potriveste orarul lor de zbor cu planul tau. Trebuie sa ai o anumita flexibilitate. Cateodata zboara la ore imposibile sau au 1-2 zboruri pe saptamana, care s-ar putea sa nu se potriveasca.<br />2. stii cu multe luni in avans unde vrei sa mergi.<br />3. nu folosesti zborul low cost ca un zbor de conexiune pentru un zbor transatlantic de ex. Platesti la bagaje, trebuie sa faci transferul de pe aeroportul normal pe aeroportul low cost, daca intarzie low costul ai pus-o ca nu te asteapta.<br /><br />Daca stii din timp unde vrei sa mergi si gasesti ceva zbor low cost exact spre destinatia respectiva si gasesti si o oferta buna e chiar ok.<br />Vara ridica si ei preturile destul de bine, mai nou te taxeaza si la bagaje, platesti si pentru kilogramele extra, Ryanair taxeaza acuma si Checkinul pe aeroport.<br /><br />Daca insa peste 2 saptamani trebuie sa mergi sa zicem la Londra, e discutabil ce as alege. Caz concret - Cluj - Londra peste 2 saptamani cu Wizzair - pret cu bagaj si transfer Luton Londra aproape 1300 RON. Pret Lufthansa cu escala in München aproape 1600 RON. Totusi e cam exagerat pretul Wizz.<br /><br />Datorita low-costurilor au scazut si companiile de linie preturile simtitor si au si ei oferte, ceea ce e foarte bine. <br />Faptul ca nu deservesc foarte multe orase si faptul ca aterizeaza de cele mai multe ori si nu uneori pe aeroporturi secundare, nu le avantajeaza in mod deosebit. De ex. trebuie sa ajung la München ... pot sa ma duc cu low-cost? Evident ca nu si sunt nevoit sa ma duc cu companie de linie. <br />In ultimul rand nu le gasesti pe rute lungi. Vrei sa mergi in Namibia sau Botswana - nici vorba de low cost. Iei zborul normal de la Frankfurt si il iei cu zbor de conexiune corespunzator, caci nu vrei sa ramai la Frankfurt pentru ca zborul tau low-cost la Dortmund a intarziat si ai pierdut trenul de Frankfurt din cauza asta.<br /><br />Ambele au avantaje si dezavantaje, depinde insa foarte mult si de situatie. <br />Mancarea si locurile clar nu sunt un dezavantaj, altele ar putea fi.Andor Martonhttps://www.blogger.com/profile/11473986231499246937noreply@blogger.com